تأیید اصالت سند 

 

هنگام درخواست مواردی مانند افتتاح حساب بانکی یا وام مسکن، ممکن است از شما خواسته شود مدارکی ارائه دهید که به‌عنوان نسخه‌های معتبر و برابر با اصل تصدیق شده باشند.

می‌توانید سند را با امضا و درج تاریخ توسط یک فرد حرفه‌ای، مانند وکیل، به‌عنوان نسخه معتبر تصدیق کنید.

از جمله مدارکی که می‌توان نسخه‌های آنها را تصدیق کرد:

– گذرنامه‌ها

– گواهینامه‌های رانندگی با عکس

– نامه‌های ادارات دولتی

– صورتحساب‌های بانکی، جامعه ساختمانی یا کارت اعتباری

– قبوض گاز، برق یا مالیات محل سکونت

– نامه‌های بیمارستان یا پزشک

برای تصدیق درخواست‌های گذرنامه و عکس‌ها و نیز وکالت‌نامه پایدار (LPA) قوانین متفاوتی وجود دارد.

چه کسانی می‌توانند سند را تصدیق کنند

سند شما باید توسط یک فرد حرفه‌ای یا شخص معتبری در جامعه شما («خوب‌نام») تصدیق شود. می‌توانید از افراد زیر بپرسید:

– کارمند بانک یا جامعه ساختمانی

– عضو شورای شهر

– روحانی

– دندان‌پزشک

– حسابدار رسمی (chartered accountant)

– وکیل یا دفتر اسناد رسمی

– معلم یا مدرس

شخصی که می‌پرسید نباید:

– با شما نسبت خونی داشته باشد

– در همان آدرس زندگی کند

– در رابطه شخصی با شما باشد

با سازمانی که نسخه تصدیق‌شده را می‌خواهد مشورت کنید – ممکن است قوانین خاصی برای تصدیق‌کننده وجود داشته باشد.

نحوه تصدیق سند

نسخه چاپی و اصل سند را بردارید و از فرد بخواهید نسخه را با موارد زیر تصدیق کند:

– نوشتن عبارت «Certified to be a true copy of the original seen by me» روی سند

– امضا و درج تاریخ

– چاپ نام زیر امضا

– اضافه کردن عنوان شغلی، آدرس و شماره تلفن

ممکن است فرد تصدیق‌کننده برای این کار هزینه‌ای دریافت کند.

تصدیق ترجمه

اگر نیاز است ترجمه یک سند غیرانگلیسی یا غیرولزی تصدیق شود، از مترجم بخواهید به‌صورت مکتوب روی ترجمه عبارت‌های زیر را تأیید کند:

– «این ترجمه دقیق و معتبر از سند اصلی است»

– تاریخ ترجمه

– نام کامل و اطلاعات تماس

مرجع:

https://www.gov.uk/certifying-documents