پرداخت مزایا و اعتبارات مالیاتی

اکثر مزایا معمولاً به صورت انتقال مستقیم به حساب بانکی پرداخت می‌شوند. این موارد شامل:

  • مزایا از وزارت کار و بازنشستگی (DWP)

  • اعتبارات مالیاتی

  • کمک هزینه کودک

  • کمک هزینه سرپرستی

اگر در باز کردن حساب مشکل دارید یا دریافت پرداخت از این طریق برایتان دشوار است، به بخش «مشکلات باز کردن یا مدیریت حساب» مراجعه کنید.

کاهش مالیات شورای محلی معمولاً به صورت کاهش در قبض مالیات شما پرداخت می‌شود. کمک هزینه مسکن ممکن است برای مستاجرین دولت محلی از اجاره شما کسر شود و در شرایط دیگر گاهی به طور مستقیم به صاحبخانه پرداخت می‌شود. در غیر این صورت، شورای محلی شما معمولاً کمک هزینه مسکن را به صورت چک یا به حساب شما پرداخت می‌کند. برخی شوراها در صورت درخواست شما با پرداخت چک موافقت می‌کنند.

زمانی که برای دریافت مزایا درخواست می‌دهید، اداره‌ای که درخواست شما را بررسی می‌کند نحوه پرداخت را هم مشخص می‌کند. نمی‌توانید در نحوه پرداخت اعتراض کنید اما اگر مشکلی پیش آمد باید شکایت کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره شکایت‌ها به بخش «مشکلات مزایا و اعتبارات مالیاتی» مراجعه کنید.

پرداخت به حساب بانکی
روش اصلی پرداخت مزایا و اعتبارات مالیاتی، انتقال مستقیم به حساب بانکی (پرداخت مستقیم) است. یعنی پول مستقیماً به حسابی که به نام شماست واریز می‌شود. هنگام درخواست، از شما اطلاعات حسابی که می‌خواهید استفاده کنید خواسته می‌شود. اگر باز کردن حساب مشکل است یا دریافت پرداخت به این روش دشوار است، به بخش «مشکلات باز کردن یا مدیریت حساب» مراجعه کنید.

اگر نیاز به اطلاعات درباره پرداخت مستقیم مزایا یا مستمری دارید با اداره مربوط به پرونده خود تماس بگیرید. اگر نامه‌ای از وزارت کار و بازنشستگی درباره اطلاعات حساب دریافت کرده‌اید، در آن شماره‌ای برای تماس وجود دارد.

اگر اعتبارات مالیاتی دریافت می‌کنید، می‌توانید با خط کمک اعتبارات مالیاتی به شماره 03453003900 تماس بگیرید.

انواع حساب‌ها
مزایا و اعتبارات مالیاتی می‌توانند به یکی از حساب‌های زیر واریز شوند:

  • حساب بانکی استاندارد یا حساب جامعه ساختمانی (مانند حساب جاری)

  • حساب بانکی پایه (حساب مقدماتی)

باز کردن حساب‌های پایه ساده‌تر است اما اجازه overdraft (برداشت بیش از موجودی) نمی‌دهد. برخی از حساب‌های بانکی استاندارد و پایه امکان دسترسی به پول از طریق اداره پست را فراهم می‌کنند اما باید از بانک یا جامعه ساختمانی خود سوال کنید.

هنگام باز کردن هر نوع حساب، باید هویت و محل سکونت خود را اثبات کنید. اگر نتوانید مدارک ارائه دهید ممکن است حساب باز نکنید.

اگر حساب کارت اداره پست داشتید
حساب‌های اداره پست در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ بسته شدند.

کسی که مزایای شما را می‌پردازد باید برای تغییر اطلاعات با شما تماس گرفته باشد تا مزایا به حساب دیگری واریز شود.

اگر نمی‌دانید مزایا به کدام حساب واریز می‌شود، می‌توانید با خط کمک DWP تماس بگیرید:
انتقال حساب کارت اداره پست
تلفن: 08000857133
دوشنبه تا جمعه، ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر

استفاده از حساب موجود یا افتتاح حساب جدید
اگر قبلاً حساب بانکی دارید، باید بررسی کنید که برای پرداخت مزایا یا اعتبارات مالیاتی مناسب است یا خیر. حساب‌های پس‌انداز یا وام مسکن مناسب نیستند. اگر حساب مشترک است یا اغلب به صورت منفی می‌رود، ممکن است بخواهید از حساب دیگری استفاده کنید.

اگر در باز کردن حساب مشکل دارید، می‌توانید بررسی کنید که چگونه و آیا می‌توانید حساب باز کنید.

اگر نمی‌توانید از حساب بانکی استفاده کنید
چک برای مزایایی که توسط وزارت کار و بازنشستگی (DWP) یا اداره مالیات و گمرک (HMRC) پرداخت می‌شود، صادر نمی‌شود.

پرداخت مزایا توسط چه نهادی انجام می‌شود؟
اکثر مزایا توسط DWP پرداخت می‌شوند. اگر یکی از موارد زیر را دریافت می‌کنید، مزایای شما توسط HMRC پرداخت می‌شود:

  • اعتبارات کاری یا کودک

  • کمک هزینه کودک

اگر مزایای شما توسط DWP پرداخت می‌شود
DWP از طریق «خدمات استثنای پرداخت» پرداخت می‌کند. می‌توانید مزایای خود را از طریق مراکز PayPoint در فروشگاه‌ها و دکه‌های روزنامه محلی دریافت کنید. نزدیک‌ترین مرکز را می‌توانید در سایت PayPoint پیدا کنید.

DWP کوپن‌ها را از طریق پیامک، ایمیل یا پست ارسال می‌کند. برای دریافت پول نقد به کوپن، تاریخ به یادماندنی و کارت شناسایی نیاز دارید. برای این روش پرداخت، نیازی به رضایت شما نیست و اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به حساب پرداخت شوید، این تنها گزینه دیگر خواهد بود. اطلاعات بیشتر را در سایت GOV.UK بیابید.

اگر مزایای شما توسط HMRC پرداخت می‌شود
HMRC از طریق کوپن‌های PayOut پرداخت می‌کند. کوپن‌ها را از طریق پیامک، ایمیل یا پست دریافت می‌کنید و باید به اداره پست ببرید تا نقد کنید.

در هنگام دریافت کوپن، اطلاعاتی در مورد مدارک لازم برای بردن به اداره پست (مانند کارت شناسایی) به شما داده می‌شود.

اگر در دریافت مزایای خود مشکل دارید
اگر به دلیل نداشتن حساب بانکی از اعتبارات مالیاتی محروم می‌شوید یا در دریافت سایر مزایا مشکل دارید، باید از نزدیک‌ترین مرکز کمک بگیرید.

مشکلات پرداخت مستقیم
اگر به صورت پرداخت مستقیم پول دریافت می‌کنید و به دلیل اشتباه بانک، جامعه ساختمانی یا اداره پست اشتباه یا تأخیر وجود دارد، از آن‌ها بخواهید مشکل را حل کنند. اگر مشکل حل نشد، شکایت کنید. اگر مشکل از DWP، اداره محلی یا HMRC باشد، به اداره مربوطه شکایت کنید. در صورت خسارت مالی ممکن است بتوانید جبران خسارت بخواهید.

مشکلات پرداخت با چک
اگر به صورت چک پرداخت می‌شوید و آن را دریافت نکرده‌اید، گم شده، دزدیده شده یا از بین رفته، باید فوراً با اداره پرداخت‌کننده و پلیس تماس بگیرید.

اگر با چک مشکل دارید، می‌توانید با مشاور باتجربه مانند دفتر مشاوره شهروندان تماس بگیرید.

تبعیض
قانوناً ممنوع است که به خاطر سن، ناتوانی، تغییر جنسیت، بارداری یا زایمان، نژاد، مذهب، جنسیت یا گرایش جنسی در پرداخت مزایا یا اعتبارات مالیاتی به شما تبعیض شود. همچنین DWP، HMRC و اکثر ادارات محلی سیاست‌هایی دارند که تبعیض به دلایل دیگر مانند مسئولیت مراقبتی را ممنوع می‌کند. اگر احساس می‌کنید تبعیض شده‌اید، می‌توانید شکایت کنید.