مشکلات مربوط به مزایا و اعتبارات مالیاتی

اگر مشکلی با شماره بیمه ملی دارید که بر مزایای شما تأثیر می‌گذارد

برای درخواست مزایا به شماره بیمه ملی نیاز دارید، حتی اگر قبلاً هرگز کار نکرده باشید. همچنین برای واجد شرایط شدن برخی مزایا باید مقداری بیمه ملی پرداخت کرده باشید.

اگر شماره ندارید، باید از طریق GOV.UK برای شماره بیمه ملی درخواست دهید.

اگر شماره‌تان را گم کرده‌اید، می‌توانید از طریق GOV.UK بفهمید کجا می‌توانید آن را پیدا کنید.

اگر گفته شده که به اندازه کافی بیمه ملی برای درخواست مزایا پرداخت نکرده‌اید
می‌توانید میزان پرداخت‌های بیمه ملی خود را در GOV.UK بررسی کنید. برای این کار باید حساب آنلاین ایجاد کنید.

اگر فکر می‌کنید بیشتر از مقدار ثبت شده پرداخت کرده‌اید، باید با دفتر پرداخت بیمه ملی تماس بگیرید. بهتر است درخواست خود را کتبی ارسال کنید و یک نسخه نگه دارید.

حتی اگر به اندازه کافی پرداخت نکرده‌اید، نوشتن مفید است – این به شما کمک می‌کند اگر در آینده درخواست دهید. برای مثال، برای دریافت مستمری بازنشستگی کاهش یافته، باید مجموعاً ۱۰ سال بیمه ملی پرداخت کرده باشید.

بررسی کنید که نوع بیمه ملی که پرداخت کرده‌اید صحیح باشد
همچنین باید بررسی کنید نوع بیمه ملی پرداختی شما به درستی ثبت شده است یا نه. انواع مختلفی از بیمه ملی وجود دارد که هر کدام «کلاس» نامیده می‌شود. می‌توانید انواع کلاس‌ها را در GOV.UK مشاهده کنید.

اگر کلاس بیمه ملی شما اشتباه ثبت شده باشد، ممکن است بر مزایای شما تأثیر بگذارد. مثلاً فقط در صورتی می‌توانید حق دریافت کمک هزینه بیکاری بر اساس مشارکت را داشته باشید که به اندازه کافی کلاس ۱ پرداخت کرده باشید.

برای اصلاح اطلاعات به دفتر پرداخت بیمه ملی نامه بنویسید.

چه چیزی در نامه بنویسید
دلیل اشتباه بودن سوابق خود را توضیح دهید و هر مدرکی که دارید، مانند فیش‌های حقوقی یا فرم P60 که پرداخت بیمه ملی را نشان می‌دهد، ضمیمه کنید.

نامه را از طریق اداره پست ارسال کنید و رسید ارسال را بگیرید – ممکن است لازم باشد زمان ارسال را ثابت کنید. نامه را به آدرس زیر ارسال کنید:

HMRC National Insurance Contributions and Employer Office
HM Revenue and Customs
BX9 1AN

اگر بخواهید می‌توانید با شماره ۰۳۰۰ ۲۰۰ ۳۵۰۰ دفتر پرداخت بیمه ملی تماس بگیرید.

تماس‌ها از خطوط تلفن ثابت تا ۱۲ پنس و از تلفن همراه تا ۴۵ پنس هزینه دارد. اگر از تلفن همراه با قراردادی که تماس‌های تلفن ثابت را شامل می‌شود تماس بگیرید، رایگان خواهد بود.

تاریخ و زمان تماس خود و نام فردی که صحبت کردید را یادداشت کنید. این موارد ممکن است لازم باشد ثابت کنید که تماس گرفته‌اید.

دریافت پاسخ
بعد از تماس با دفتر پرداخت بیمه ملی، باید نامه‌ای دریافت کنید که به شما اطلاع می‌دهد آیا سوابق شما تغییر خواهد کرد یا خیر.

اگر تغییر باعث شود واجد شرایط مزایای درخواستی شوید، باید نسبت به رد درخواست اعتراض کنید. اگر موفق باشید، پرداخت‌ها از زمان رد شدن درخواست به عقب برگردانده می‌شود.

اگر نامه می‌گوید سوابق شما بدون تغییر باقی می‌ماند، می‌توانید از طریق GOV.UK نسبت به این تصمیم اعتراض کنید.

اگر به شما اعتبارات بیمه ملی داده نشده است
می‌توانید اعتبارات بیمه ملی دریافت کنید تا فاصله‌های پرداخت شما پر شود. به عنوان مثال، اگر به دلیل بیکار بودن یا بیماری مزایا دریافت می‌کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت اعتبارات بیمه ملی باشید.

می‌توانید بررسی کنید آیا واجد شرایط اعتبارات بیمه ملی هستید یا خیر در GOV.UK.

اگر واجد شرایط بودید، باید به رد اعتبارات بیمه ملی اعتراض کنید. برای اعتراض بنویسید به:

HMRC National Insurance Contributions and Employer Office
HM Revenue and Customs
BX9 1AN

اگر اعتراض شما موفق بود، HMRC سوابق شما را به‌روزرسانی کرده و اعتبارات بیمه ملی به شما خواهد داد. این به این معناست که گویی همچنان بیمه ملی پرداخت می‌کنید، بدون اینکه از شما پولی گرفته شود.