خدمات استثنای پرداخت

 

سرویس استثنای پرداخت به شما امکان می‌دهد بدون داشتن حساب بانکی مبالغ یارانه یا مستمری را دریافت کنید.

 

این سرویس تنها در صورتی در دسترس است که نتوانید حساب بانکی افتتاح کنید.

 

نحوه دریافت پول

 

یکی از موارد زیر برای شما ارسال می‌شود:

– کارت پرداخت

– ایمیلی حاوی کد کوپن

– پیامکی حاوی کد کوپن

 

می‌توانید پرداخت خود را در ساعات کاری:

– هر شعبه PayPoint

– هر اداره پست

 

دریافت کنید. باید کارت خود یا کد کوپن را نشان دهید.

 

شعبه PayPoint نزدیک خود را پیدا کنید.

اداره پست نزدیک خود را پیدا کنید.

 

باید پرداخت خود را ظرف ۹۰ روز از ارسال آن دریافت کنید. در غیر این صورت پرداخت منقضی شده و باید از اداره‌ای که مستمری یا یارانه شما را پرداخت می‌کند، درخواست ارسال مجدد کنید.

 

مقدار پول قابل دریافت

 

می‌توانید کل مبلغ را در یک مراجعه دریافت کنید. هر پرداخت حداکثر ۱۰۰ پوند است اما می‌توانید چندین پرداخت را همزمان دریافت کنید. برای مبالغ بیش از ۱۰۰ پوند، از کارت خود چند بار یا چندین کد کوپن استفاده کنید.

 

اثبات هویت

 

باید یک سند اصلی به‌عنوان مدرک هویت ارائه دهید – نسخ پذیرفته نمی‌شوند.

 

برای مثال:

– گواهینامه رانندگی عکس‌دار یا کاغذی معتبر بریتانیا

– گذرنامه معتبر

– قبض گاز، برق، آب یا تلفن ثابت (کمتر از ۳ ماه)

– قبض مالیات شورا

– قرارداد اجاره

– نامه از DWP یا شورا (کمتر از ۳ ماه) تأییدکننده دریافت یارانه

 

نماینده برای دریافت پول

 

اگر می‌خواهید شخص دیگری پول شما را دریافت کند، او به:

– کارت پرداخت یا کد کوپن شما

– مدرک هویت شما

– مدرک هویت خود

 

نیاز دارد.

 

اگر کسی نتواند امور خود را اداره کند

 

می‌توانید به‌عنوان نماینده برای کسی که نمی‌تواند امور خود را اداره کند، ثبت شوید. کارت پرداخت به نام او صادر می‌شود و مسئول گزارش تغییر شرایط شما هستید.

 

اگر کارت پرداخت خود را گم کنید یا خراب شود

 

با سرویس استثنای پرداخت تماس بگیرید.

کارت شما مسدود و کارت جدید ارسال می‌شود.

همچنین یک کد کوپن از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می‌شود تا پرداختی را از دست ندهید.

 

در صورت نیاز به کمک

 

اگر برای استفاده از سرویس نیاز به کمک دارید یا می‌خواهید شکایتی ثبت کنید، با سرویس استثنای پرداخت تماس بگیرید.

 

تماس با سرویس استثنای پرداخت

 

Payment Exception Service

تلفن: 0800 015 2902

دوشنبه تا جمعه، 8:00–20:00

شنبه، 8:00–18:00

یکشنبه، 10:00–16:00

تعطیلات رسمی انگلستان و ولز، 9:00–18:00

 

مرجع: https://www.gov.uk/payment-exception-service