اگر کنتور پیشپرداخت قدیمی دارید، میتوانید از تامینکننده انرژی خود بخواهید که آن را با یکی از موارد زیر جایگزین کند:
کنتور اعتباری قدیمی — این نوع کنتور امکان پرداخت پیش از مصرف انرژی را نمیدهد
کنتور هوشمند — این نوع کنتور دارای حالت پیشپرداخت است که تامینکننده شما میتواند آن را روشن یا خاموش کند
تامینکننده معمولاً در صورتی که به آنها بدهکار باشید، کنتور شما را تعویض نمیکند و حالت پیشپرداخت کنتور هوشمند شما را تغییر نمیدهد.
اگر نمیدانید تامینکننده گاز یا برق شما کیست، میتوانید این اطلاعات را پیدا کنید.
برای نصب کنتور اعتباری قدیمی یا کنتور هوشمند نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. اگر تامینکننده بخواهد از شما هزینه بگیرد، با خط مشاوره مصرفکنندگان تماس بگیرید.
در فوریه ۲۰۲۳، سازمان نظارت بر انرژی (Ofgem) از تمام تامینکنندگان انرژی خواست تصمیمات اخیر خود را درباره:
اجبار مشتریان به استفاده از کنتور پیشپرداخت
تغییر از راه دور مشتریان کنتور هوشمند به حالت پیشپرداخت
بررسی کنند.
Ofgem خواست تامینکنندگان مطمئن شوند که قوانین مربوطه را هنگام این تغییرات رعایت کردهاند. شما میتوانید قوانین مربوطه را بررسی کنید.
اگر تامینکننده شما قوانین را رعایت نکرده باشد، ممکن است بتوانید کنتور پیشپرداخت خود را به کنتور اعتباری تغییر دهید یا کنتور هوشمند خود را به حالت اعتباری تبدیل کنید.
در برخی موارد ممکن است جبران خسارت نیز دریافت کنید.
اگر دیگر نمیخواهید از کنتور پیشپرداخت استفاده کنید، تامینکننده باید کنتور پیشپرداخت قدیمی شما را برداشته و به جای آن کنتور اعتباری قدیمی یا کنتور هوشمند نصب کند.
اگر میخواهید همچنان در حالت پیشپرداخت بمانید، تامینکننده باید کنتور شما را تنظیم کند تا بیش از حد پرداخت نکنید.
قبل از نصب کنتور اعتباری قدیمی یا غیرفعال کردن حالت پیشپرداخت کنتور هوشمند، ممکن است لازم باشد که اعتبار شما بررسی شود یا ودیعه بپردازید. اگر نمیخواهید بررسی اعتبار انجام شود، میتوانید درخواست دهید به جای آن ودیعه پرداخت کنید.
ودیه باید مبلغ منطقی و معقولی باشد. تامینکننده میزان ودیعه را با در نظر گرفتن مصرف انرژی خانوارهایی مشابه شما طی ۳ ماه محاسبه میکند.
معمولاً این مبلغ بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ پوند است، اما ممکن است بیشتر باشد.
اگر مبلغ ودیعه خیلی زیاد بود، به تامینکننده شکایت کنید و بخواهید توضیح دهد چگونه این مبلغ را تعیین کرده است.
قبل از نصب کنتور جدید یا غیرفعال کردن حالت پیشپرداخت کنتور هوشمند، مقدار اعتبار باقیمانده را یادداشت کنید.
تامینکننده اعتبار شما را به حساب جدید منتقل میکند که در اولین قبض شما لحاظ خواهد شد.
اگر بابت استفاده از اعتبار اضطراری بدهکار هستید، مقدار بدهی را هم یادداشت کنید. این مبلغ به اولین قبض شما افزوده میشود.
قرائت نهایی کنتور را ثبت کنید.
عکس گرفتن از کنتور ایده خوبی است تا اثباتی بر قرائت آن داشته باشید.
Lisson Grow,
City of Westminster,
London,
NW8 8FT
United Kingdom
Persian Platform یک شرکت رسمی ثبتشده در بریتانیاست که دارای مجوز فعالیتهای بینالمللی میباشد. ما خدماتی جامع در زمینههای مهاجرت، آموزش، اشتغال، گردشگری، بازاریابی و تبادلات فرهنگی ارائه میدهیم. با پشتوانه اعتبار حقوقی و تخصص بینالمللی، دفاتر نمایندگی و تیمهای پشتیبانی در کشورهای مختلف داریم. دفتر مرکزی ما در لندن واقع شده و در آلمان (برلین)، ترکیه (آنتالیا)، ایتالیا (سیسیل)، ارمنستان (ایروان)، رومانی و ایران بهصورت فعال فعالیت میکنیم.