استخدام کارکن برای اولین بار
۷ کاری که هنگام استخدام کارکنان برای اولین بار باید انجام دهید.
این راهنما همچنین به زبان ولزی (Cymraeg) در دسترس است.
۱. میزان دستمزد را تعیین کنید – باید حداقل دستمزد ملی را به کارمند خود پرداخت کنید.
۲. بررسی کنید که فرد حق قانونی کار در بریتانیا را دارد. ممکن است نیاز به بررسیهای استخدامی دیگری نیز باشد.
۳. اگر با افراد آسیبپذیر یا در حوزه امنیت کار میکنید، بررسی DBS (قبلاً CRB) را انجام دهید.
۴. بیمه مسئولیت کارفرما را دریافت کنید – بلافاصله پس از کارفرما شدن لازم است.
۵. جزئیات شغل (شامل شرایط و ضوابط) را بهصورت کتبی به کارمند ارسال کنید. در استخدام بیش از یک ماه باید بیانیه کتبی استخدام ارائه دهید.
۶. تا ۴ هفته قبل از پرداخت اولین حقوق، در HM Revenue and Customs (HMRC) بهعنوان کارفرما ثبتنام کنید.
۷. بررسی کنید که آیا باید کارکنان را بهطور خودکار در طرح بازنشستگی محل کار ثبت کنید.
مرجع: https://www.gov.uk/employing-staff